צור קשר

מדריך מזורז לתכנון בית העסק שלכם

צעדיו הראשונים של העסק מאחוריכם ועד היום הסתפקתם בחדר העבודה הקטן שלכם, זה שהפך בשעות הערב לחדר משחקים ובשעות הלילה לחדר השינה של סבתא. עכשיו, כשהעסק צומח והביקוש עולה אתם צריכים לצאת מהבית, להשקיע עוד יותר במותג שלכם ולהיענות לצרכי הלקוחות. מצד שני, אין ספק שמדובר בצעד לא פשוט שדורש תכנון ותקציב, אבל בכמה צעדים קטנים תוכלו להגיע לשם קצת יותר מוכנים.

1 – איך ייראה בית העסק החדש?

אם עד היום מכרתם את הסחורה דרך חנות מקוונת או הזמנות טלפוניות בלבד, יכול בהחלט להיות שבית העסק שלכם ידרוש כעת תכנון מדויק של שטח מכירה. ציוד הכוונה וניהול תורים, שילוט לקידום מכירות או מתקני תצוגה, כל אחד מאלה עשוי להיות חלק בלתי נפרד מתכנון וסידור העסק שלכם. הכינו רשימה מוגדרת ומסודרת של כל מה שאתם צריכים ונצלו את ההזדמנות הזו כדי להעריך עלויות ולקבוע את התקציב הדרוש לכם. בשלב הזה רצוי להזמין גם חברת הובלות מקצועית שתסייע בהעברת המשרד הביתי שלכם לעסק החדש ובשינוע הציוד הקיים והחדש.

2 – כוח אדם מתאים

כשעבדתם לבד מהבית עשיתם את הכל בעצמכם. ניהלתם את מערך השיווק, ייצרתם את המוצר, מכרתם אותו וסיפקתם אותו לבית הלקוח. עכשיו המצב משתנה ולא יהיה לכם את הזמן לעשות את כל זה לבד. יתרה מכך, אם תאצילו סמכויות תפנו לעצמכם זמן לטפל בפיתוח עסקי ובגיוס לקוחות חדשים. אם כן, רשמו לפניכם את המשימות העיקריות שתורידו מעצמכם, נסו להבין מה הוא כוח האדם הדרוש לכם וכמובן זה גם הזמן לחשב את עלות המעביד, אחת ההוצאות המרכזיות שלכם.

3 – בחירת המיקום

המטרה שלכם היא לגרום ללקוחות להגיע, וכדי שיהיה להם קל יותר למצוא אתכם רצוי שתמצאו לעצמכם פינה מרכזית יחסית. אז נכון, מיקום מרכזי עולה לנו קצת יותר משום שהוא אטרקטיבי יותר לא רק בעיננו, אבל הוא גם יאפשר לכם חשיפה גדולה יותר לקהל היעד ויספק הזדמנויות רבות להצלחה עסקית. לכן רצוי להתמקד בלוקיישן מרכזי כמו מתחם קניות, אזור תעשייה ומסחר או ברחוב שבו התנועה ערה מאוד. לאחר שתצמצמו את האופציות ברמה הגאוגרפית תוכלו להמשיך לשלב הבא ולבחון את גודל השטח, את חלוקת החלל שלפניכם ואת ההתאמה של המבנה לצרכים העסקיים שלכם. אם יש לכם את המיקום האטרקטיבי, את הציוד הדרוש ואת כוח האדם האיכותי, העסק שלכם בהחלט בכיוון הנכון.

Comments are closed.